Ogólne Warunki Sprzedaży
OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
STOSOWANE PRZEZ SPÓŁKĘ TIP–TOPOL Sp. z o.o.
z SIEDZIBĄ w POBIEDZISKACH
(wersja obowiązująca od dnia 05.01.2023 roku)
Cały dokumnt do pobrania w wersji pdf - tutaj.
Art. 1. Definicje
Następujące wyrażenia zawarte w niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży oznaczają odpowiednio:
- OGÓLNE WARUNKI: niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży
- TOWAR: wszelkie towary znajdujące się w ofercie sprzedaży Sprzedawcy (zarówno te wyprodukowane przez Sprzedawcę, jak i przez inne podmioty)
- UMOWA: umowa sprzedaży Towaru, która zostaje zawarta między Sprzedawcą i Kupującym
- SPRZEDAWCA: TIP – TOPOL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Pobiedziskach (62-010) przy ul. Kostrzyńskiej 33, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS0000195952, posiadająca numer NIP: 7790000706 oraz REGON: 008491569
- KUPUJĄCY: podmiot, który zawiera Umowę ze Sprzedawcą
- STRONY: łącznie Kupujący i Sprzedawca
- PROPOZYCJA HANDLOWA: propozycja handlowa dotycząca Towaru przygotowana przez Sprzedawcę dla Kupującego, stanowiąca zaproszenie do złożenia zamówienia i zawarcia Umowy
- DOKUMENT ZAMÓWIENIA: przygotowany przez Sprzedawcę dla Kupującego dokument zamówienia (w tym również Propozycja Handlowa), który po jego podpisaniu przez Kupującego stanowi zamówienie (ofertę zawarcia Umowy skierowaną do Sprzedawcy)
- MAGAZYN SPRZEDAWCY: magazyn znajdujący się w siedzibie Sprzedawcy lub siedzibie Regionu / Oddziału Sprzedawcy
- KONSUMENT: Kupujący będący osobą fizyczną, zawierający Umowę niezwiązaną bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową
- KUPUJĄCY PODLEGAJĄCY OCHRONIE KONSUMENCKIEJ: Kupujący będący osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający Umowę bezpośrednio związaną z tą działalnością, gdy z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z ujawnionego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej
Art. 2. Przepisy ogólne
- Ogólne Warunki regulują prawa i obowiązki Stron Umowy.
- Ogólne Warunki stanowią integralną część Umów.
- Odrębne postanowienia dotyczące Umów zawieranych z Konsumentami i Kupującymi podlegającymi ochronie konsumenckiej są zawarte w art. 9 Ogólnych Warunków.
- W przypadku rozbieżności pomiędzy postanowieniami Ogólnych Warunków i Umowy znaczenie rozstrzygające mają postanowienia Umowy.
- Sprzedawca nie jest związany jakimikolwiek warunkami zakupu stosowanymi przez Kupującego. Do wyłączenia warunków zakupu stosowanych przez Kupującego nie jest konieczne złożenie przez Sprzedawcę odrębnego oświadczenia woli.
- Ustne oświadczenia przedstawicieli Sprzedawcy są wiążące tylko w przypadku ich potwierdzenia na piśmie.
- Informacje udzielane przez Sprzedawcę w jakiejkolwiek formie i postaci, w szczególności Propozycje Handlowe, faktury pro-forma, ogłoszenia, reklamy oraz cenniki, nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego i nie są wiążące dla Sprzedawcy, lecz stanowią zaproszenie do składania zamówień i zawarcia Umowy.
- Wszelkie przekazane przez Sprzedawcę ilustracje, rysunki, opisy, dane dotyczące masy i wymiarów Towaru są wiążące tylko w przypadku ich potwierdzenia przez Sprzedawcę na piśmie. Sprzedawca zastrzega sobie wszelkie prawa do przekazanych Kupującemu ilustracji, rysunków, opisów. Kupujący nie jest uprawniony do udostępniania ich osobom trzecim.
- Sprzedawca nie odpowiada za błędny dobór Towaru przez Kupującego lub niewłaściwą interpretację informacji oraz danych technicznych zawartych w Propozycji Handlowej, katalogach, prospektach, stronie internetowej oraz innych materiałach, które otrzymał lub uzyskał Kupujący.
Art. 3. Zawarcie Umowy
- Do zawarcia Umowy dochodzi w szczególności poprzez:
- złożenie Sprzedawcy przez Kupującego zamówienia (stanowiącego ofertę zwarcia Umowy) w jakiejkolwiek formie (w tym również ustnej, elektronicznej lub poprzez podpisanie przez Kupującego Dokumentu Zamówienia) i przyjęcie tego zamówienia przez Sprzedawcę w jakiejkolwiek formie (w tym również ustnej lub elektronicznej) lub w sposób dorozumiany, poprzez przystąpienie przez Sprzedawcę do realizacji zamówienia. Złożenie zamówienia może być poprzedzone złożeniem Kupującemu przez Sprzedawcę Propozycji Handlowej w formie pisemnej lub elektronicznej;
- złożenie przez Kupującego zamówienia za pośrednictwem sklepu internetowego prowadzonego na stronie internetowej Sprzedawcy http://www.sklep.tiptopol.pl i przyjęcie tego zamówienia przez Sprzedawcę, na zasadach określonych w Regulaminie Sklepu Internetowego zamieszczonym na tej stronie;
- złożenie przez Kupującego zamówienia za pośrednictwem portalu internetowego Allegro.pl na zasadach określonych w regulaminie Allegro zamieszczonym na tym portalu (dotyczy wyłącznie wybranych Towarów, oferowanych przez Sprzedawcę za pośrednictwem tego portalu);
- podpisanie przez osoby upoważnione do reprezentacji Sprzedawcy i Kupującego Umowy sporządzonej w formie pisemnej.
- Ogólne Warunki mają zastosowanie do wszystkich Umów zawieranych przez Sprzedawcę, bez względu na formę i tryb ich zawarcia, chyba że ich stosowanie zostało wprost wyłączone przez Strony w Umowie.
- Sprzedawca w każdej sytuacji jest uprawniony do odmowy przyjęcia zamówienia złożonego przez Kupującego, w tym w szczególności w przypadku:
- opóźnienia Kupującego w zapłacie jakichkolwiek zobowiązań pieniężnych wobec Sprzedawcy z jakiegokolwiek tytułu;
- naruszenia przez Kupującego jakichkolwiek zobowiązań wobec Sprzedawcy wynikających z umów wcześniej zawartych pomiędzy Stronami;
- powzięcia wątpliwości odnośnie prawdziwości danych zawartych w zamówieniu.
- Strony wyłączają zastosowanie art. 682 Kodeksu cywilnego.
Art. 4. Cena sprzedaży oraz warunki płatności
- Cena sprzedaży Towaru oraz termin płatności określone są każdorazowo w Umowie, przy czym w celu uniknięcia ewentualnych wątpliwości Strony ustalają, że w przypadku gdy:
- do zawarcia Umowy dochodzi w sposób określony w art. 3 ust. 1 lit. a) Ogólnych Warunków, cena sprzedaży Towaru oraz termin płatności określone są w złożonym przez Kupującego zamówieniu (w szczególności w Dokumencie Zamówienia), przyjętym przez Sprzedawcę do realizacji. Jeżeli cena lub termin płatności nie wynikają wprost z zamówienia, a zamówienie było poprzedzone Propozycją Handlową przyjmuje się, że cena sprzedaży Towaru oraz termin płatności określone w Propozycji Handlowej są wiążące dla Stron;
- cena sprzedaży Towaru lub termin płatności nie zostały inaczej wskazane przez Sprzedawcę, przyjmuje się, że wiążące dla Stron są:
- cena Towaru - wynikająca z odpowiedniego cennika Sprzedawcy obowiązującego w dacie złożenia zamówienia,
- termin płatności - z góry przed dostawą Towaru.
- Cena sprzedaży Towaru każdorazowo obejmuje również koszty opakowania.
- Jeżeli cena została określona w EUR lub USD i ma być przeliczona na PLN, przeliczenie następuje według kursu sprzedaży dewiz (odpowiednio EUR lub USD) Banku PKO Bank Polski S.A. z dnia wystawienia faktury VAT za sprzedany Towar.
- Cena sprzedaży Towaru zostanie powiększona o podatek VAT.
- Faktury są wystawiane i płatne w PLN, EUR albo w USD.
- Kupujący może dokonać płatności ceny sprzedaży przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany każdorazowo w Umowie lub na fakturze VAT lub, wyłącznie gdy jest to prawnie dopuszczone i Sprzedawca wyrazi na to zgodę, w formie wpłaty gotówkowej.
- W przypadku płatności przelewem, za dzień zapłaty Strony uważać będą dzień uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- Przy zawarciu Umowy Sprzedawca może żądać od Kupującego zapłaty zadatku. Zadatek dany przez Kupującego przy zawarciu Umowy będzie miał to znaczenie, że w razie niewykonania Umowy przez Kupującego, Sprzedawca będzie uprawniony bez wyznaczenia terminu dodatkowego od Umowy odstąpić i otrzymany zadatek zachować. W razie niewykonania Umowy przez Sprzedawcę Kupujący będzie uprawniony bez wyznaczenia terminu dodatkowego od Umowy odstąpić i żądać zwrotu otrzymanego zadatku.
- Nie jest dopuszczalne potrącenie przez Kupującego wierzytelności przysługujących mu wobec Sprzedawcy z Umowy (lub związanych z niewykonaniem bądź nienależytym wykonaniem Umowy) z wzajemnymi wierzytelnościami Sprzedawcy wobec Kupującego wynikającymi z tej Umowy lub innych Umów (lub związanych z ich niewykonaniem bądź nienależytym wykonaniem), chyba że wierzytelności Kupującego zasądzone są prawomocnym wyrokiem sądowym.
Art. 5. Przeniesienie własności
- Własność Towaru przechodzi na Kupującego z chwilą zapłaty całej ceny sprzedaży przez Kupującego. Jeżeli w zwykłym toku prowadzenia działalności gospodarczej przez Kupującego mieści się odsprzedaż Towaru, jego przetworzenie lub połączenie z inną rzeczą – własność Towaru przechodzi na Kupującego z chwilą takiej odsprzedaży, przetworzenia lub połączenia.
- Z zastrzeżeniem postanowień art. 6 ust. 14 Ogólnych Warunków, z chwilą wydania Kupującemu Towaru, przechodzą na Kupującego korzyści i ciężary z nim związane oraz niebezpieczeństwo jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia.
- Do czasu przejścia własności Kupujący zobowiązany jest:
- zabezpieczyć Towary objęte zastrzeżeniem własności przed utratą lub uszkodzeniem;
- powstrzymać się od zbywania i obciążania Towaru objętego zastrzeżeniem własności (z wyjątkiem sytuacji opisanych w ust. 1 zd. 2);
- powstrzymać się od przetwarzania Towaru objętego zastrzeżeniem własności, jak również od łączenia go z inną rzeczą (z wyjątkiem sytuacji opisanych w ust. 1 zd. 2).
- W przypadku zbycia przez Kupującego osobie trzeciej Towaru objętego zastrzeżeniem własności na rzecz Sprzedawcy, na Sprzedawcę przechodzą wierzytelności Kupującego wobec tej osoby trzeciej o zapłatę ceny, do wysokości wierzytelności Sprzedawcy wobec Kupującego.
- W przypadku zajęcia Towaru objętego zastrzeżeniem własności, obciążenia go zastawem skarbowym, objęcia Kupującego postępowaniem upadłościowym lub restrukturyzacyjnym, Kupujący zobowiązany jest wykazać właściwym organom, iż własność Towaru jest zastrzeżona na rzecz Sprzedawcy i niezwłocznie poinformować Sprzedawcę o wyżej opisanych postępowaniach toczących się w odniesieniu do majątku Kupującego, przesyłając Sprzedawcy kopie stosownych dokumentów.
- Postanowienia ust. 4 i 5 nie zwalniają Kupującego z odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie obowiązków wynikających z Umowy.
- Zastrzeżenie własności Towaru do czasu zapłaty całej ceny sprzedaży przez Kupującego nie pozbawia Sprzedawcy prawa dochodzenia od Kupującego zapłaty ceny. Kupujący nie może zwolnić się z obowiązku zapłaty ceny poprzez zwrot Towaru.
- W przypadku gdy Kupujący zalega w zapłacie wobec Sprzedawcy, Sprzedawca może zażądać od Kupującego zwrotu Towaru objętego zastrzeżeniem własności i odpowiedniego wynagrodzenia za korzystanie z niego, a także odszkodowania za jego zużycie lub uszkodzenie.
- W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Kupującego któregokolwiek z obowiązków określonych w art. 5 Ogólnych Warunków, Sprzedawca może żądać od Kupującego zapłaty kary umownej w wysokości ceny brutto Towaru objętego zastrzeżeniem własności, w odniesieniu do którego Kupujący dopuścił się naruszenia swoich obowiązków. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary umownej.
Art. 6. Dostawa zamówionego Towaru
- Termin dostawy Towaru określony jest każdorazowo w Umowie, przy czym w celu uniknięcia ewentualnych wątpliwości Strony ustalają, że w przypadku gdy:
- do zawarcia Umowy dochodzi w sposób określony w art. 3 ust. 1 lit. a) Ogólnych Warunków, termin dostawy Towaru określony jest w złożonym przez Kupującego zamówieniu (w szczególności w Dokumencie Zamówienia), przyjętym przez Sprzedawcę do realizacji. Jeżeli termin dostawy Towaru nie wynika wprost z zamówienia, a zamówienie było poprzedzone Propozycją Handlową przyjmuje się, że termin dostawy Towaru określony w Propozycji Handlowej jest wiążący dla Stron;
- termin dostawy Towaru nie został inaczej wskazany przez Sprzedawcę, przyjmuje się, że wiążący dla Stron jest termin 90 dni od zapłaty przez Kupującego całej ceny sprzedaży Towaru.
- Jeżeli Kupujący zgodnie z Umową jest zobowiązany do zapłaty całości ceny z góry, zapłaty zaliczki lub zadatku albo do dostarczenia określonych dokumentów lub pozwoleń, termin dostawy biegnie od dnia następującego po dniu, w którym Kupujący wywiązał się z tych zobowiązań.
- Miejscem spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę, czyli wydania Towaru, jest magazyn Sprzedawcy. O ile Strony nie umówiły się inaczej, Kupujący zobowiązany jest do odbioru zamówionego Towaru z Magazynu Sprzedawcy wskazanego przez Sprzedawcę.
- Termin dostawy wynikający z Umowy lub z Ogólnych Warunków uważa się za dotrzymany przez Sprzedawcę, jeżeli w tym terminie umożliwił odbiór zamówionego Towaru z Magazynu Sprzedawcy, w szczególności przez odbiór osobisty Kupującego. Termin dostawy jest zastrzeżony na korzyść Sprzedawcy (co oznacza, że Sprzedawca może postawić Towar do dyspozycji Kupującego przed umówionym terminem dostawy, informując o tym Kupującego z 1-dniowym uprzedzeniem). Sprzedawca wystawia fakturę VAT w dacie postawienia Towaru do dyspozycji Kupującego w Magazynie Sprzedawcy.
- Sprzedawca może wstrzymać dostawę Towaru Kupującemu w przypadku opóźnienia Kupującego w zapłacie zobowiązań pieniężnych należnych Sprzedawcy z jakiegokolwiek tytułu, w tym w szczególności z tytułu zawartych Umów.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie spowodowane siłą wyższą (np. czynnikami atmosferycznymi, awariami, strajkami lub konfliktami zbrojnymi), a także zakłóceniami w komunikacji, brakiem surowców oraz okolicznościami dotyczącymi kontrahentów Sprzedawcy (w tym w szczególności dostawców, przewoźników, spedytorów).
- W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 6, termin dostawy zostaje wydłużony o czas trwania tych okoliczności. O zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 6, oraz o przewidywanym czasie ich trwania Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Kupującego.
- W przypadku niedotrzymania przez Sprzedawcę terminu dostawy wskutek okoliczności, za które Sprzedawca ponosi odpowiedzialność, Kupujący jest zobowiązany przed skorzystaniem z prawa do odstąpienia od Umowy, do wyznaczenia Sprzedawcy dodatkowego jednomiesięcznego terminu liczonego od dnia doręczenia wezwania Sprzedawcy.
- O ile Strony nie umówiły się inaczej, Kupujący zobowiązany jest do odbioru Towaru w terminie dostawy wynikającym z Umowy lub z Ogólnych Warunków. W przypadku nieodebrania Towaru przez Kupującego w terminie, Kupujący zobowiązany jest do naprawienia wszelkich szkód poniesionych przez Sprzedawcę w wyniku takiego opóźnienia, w tym w szczególności obowiązany jest pokryć koszty przechowania Towaru. Żądanie Kupującego opóźnienia wydania zamówionego Towaru jest równoznaczne z nieodebraniem Towaru przez Kupującego w terminie.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy w przypadku, gdy Kupujący nie odbierze Towaru w wyznaczonym przez Sprzedawcę dodatkowym terminie.
- Zastrzega się prawo Sprzedawcy do wydania Towaru różniącego się od Towaru określonego w Umowie w przypadku, gdy zmiany takie dokonane zostały przez producenta w danym modelu lub typie Towaru po zawarciu Umowy. Zmiany, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, nie będą mieć wpływu na funkcjonalność, jakość, wytrzymałość i estetykę Towaru. Dostarczenie Towaru różniącego się od określonego w Umowie w takim zakresie nie stanowi zmiany Umowy, stanowi należyte wykonanie Umowy przez Sprzedawcę i nie uprawnia Kupującego do odstąpienia od Umowy, ani do zgłaszania jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu.
- W każdym przypadku przy odbiorze Towaru Kupujący zobowiązany jest zbadać stan opakowania i przesyłki, w szczególności sprawdzić, czy opakowanie oraz taśmy zabezpieczające nie są uszkodzone, a także sprawdzić zawartość opakowania lub przesyłki, w szczególności pod kątem zgodności ilości i rodzaju dostarczonego Towaru z Umową, oraz możliwych do stwierdzenia wad Towaru (przykładowo wgnieceń lub innych uszkodzeń mechanicznych) lub jego niezgodności z Umową.
- W przypadku stwierdzenia przy odbiorze Towaru jakichkolwiek niezgodności Towaru z Umową, w szczególności co do ilości i rodzaju Towaru lub wad, o których mowa w ust. 12, Kupujący zobowiązany jest poinformować o tym Sprzedawcę w formie pisemnej lub mailowej nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia odbioru Towaru, pod rygorem utraty możliwości późniejszego zgłaszania roszczeń w tym zakresie. W odniesieniu do Kupujących, którzy hurtowo nabywają Towary w celu ich dalszej odsprzedaży, termin ten wynosi 14 dni.
- W przypadku transportu Towarów poza Magazyn Sprzedawcy:
- o ile Strony nie uzgodniły inaczej, koszty transportu pokrywa Kupujący;
- Kupujący zobowiązany jest na swój koszt i ryzyko zapewnić rozładunek oraz sprawdzenie dostarczonych Towarów i ponosi ryzyko uszkodzenia lub utraty Towaru od momentu wydania Towaru z Magazynu Sprzedawcy, w tym powierzenia go kurierowi (przewoźnikowi).
Art. 7. Gwarancja
- Sprzedawca udziela gwarancji jakości na sprzedawane Towary, których jest producentem. W przypadku sprzedaży Towarów, których Sprzedawca nie jest producentem, Sprzedawca jest podmiotem, który realizuje roszczenia gwarancyjne.
- Usługi serwisowe dotyczące Towaru, wykonywane przez Sprzedawcę odpłatnie po upływie gwarancji na Towar, są objęte dodatkową gwarancją jakości (gwarancja na usługę serwisową) udzielaną przez Sprzedawcę.
- Jeżeli z dokumentu gwarancyjnego doręczonego wraz z Towarem lub odrębnych ustaleń Stron nie wynika inaczej, lub jeżeli dokument gwarancyjny nie został wydany, przyjmuje się, że gwarancja zostaje udzielona na następujących warunkach:
- gwarancją objęte są wyłącznie Towary fabrycznie nowe (z zastrzeżeniem postanowień lit. c), tylko w zakresie wad fizycznych powstałych z przyczyn tkwiących w Towarze, o ile wady te ujawnią się w okresie gwarancji;
- z zastrzeżeniem postanowień lit. c) - d), okres gwarancji wynosi 12 miesięcy od daty sprzedaży Towaru; w odniesieniu do Towarów podlegających montażowi okres gwarancji liczony jest od daty montażu, pod warunkiem, że montaż nastąpił w terminie 2 miesięcy od daty sprzedaży (w przeciwnym wypadku, okres gwarancji liczony jest od daty sprzedaży);
- okres gwarancji na regenerowane części zamienne, montowane (za zgodą Kupującego), przy pogwarancyjnej naprawie Towaru przez Sprzedawcę wynosi 3 miesiące od daty tej naprawy;
- okres gwarancji na usługę serwisową, o której mowa w ust. 2, wynosi 3 miesiące od daty wykonania usługi;
- gwarancją nie są objęte:
- uszkodzenia Towaru powstałe na skutek przechowywania go lub korzystania z niego niezgodnie z jego przeznaczeniem lub niestosowania się do zaleceń dotyczących przechowywania lub eksploatacji Towaru oraz obowiązkowych czynności regulacyjno – konserwacyjnych, wynikających z instrukcji lub innych wskazań Sprzedawcy lub producenta;
- elementy Towaru zużywające się w wyniku jego normalnej eksploatacji (np. paski klinowe, kółka pasowe, śruby i nakrętki nośne, przewody gumowe i parciane, uszczelniacze gumowe łopatki wirnika);
- uszkodzenia Towaru powstałe z winy użytkownika lub w wyniku zdarzeń losowych.
- gwarancja wygasa wskutek:
- usunięcia numerów seryjnych Towaru;
- dokonania montażu, napraw lub przeróbek Towaru bez uzgodnienia ze Sprzedawcą;
- montażu Towaru poza obszarem Polski bez uzgodnienia ze Sprzedawcą;
- demontażu Towaru zamontowanego przez Sprzedawcę i jego ponownego montażu w innym miejscu bez uzgodnienia ze Sprzedawcą;
- przechowywania Towaru w temperaturze niższej niż -5 stopni Celsjusza lub wyższej niż + 20 stopni Celsjusza.
- reklamację należy zgłosić niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia stwierdzenia wady, pod rygorem utraty uprawnień wynikających z gwarancji;
- jeżeli Sprzedawca nie przekaże Kupującemu odmiennych instrukcji co do sposobu złożenia reklamacji, reklamację należy zgłosić na piśmie (najlepiej poprzez wypełnienie formularza reklamacyjnego udostępnionego w tym celu przez Sprzedawcę lub jego przedstawiciela) i z dowodem zakupu Towaru (lub podaniem jego numeru i daty wystawienia) przekazać przedstawicielowi Sprzedawcy albo wysłać na adres Sprzedawcy: TIP TOPOL sp. z o.o. ul. Kostrzyńska 33, 62-010 Pobiedziska z dopiskiem: „Reklamacja”;
- reklamacja powinna zawierać dokładny opis zgłaszanego problemu; na prośbę Sprzedawcy Kupujący przekaże Sprzedawcy dodatkowe informacje i dokumentację zdjęciową potrzebne do rozpatrzenia reklamacji, a jeżeli Sprzedawca uzna to za wskazane, dostarczy Sprzedawcy na swój koszt reklamowany Towar;
- jeżeli przedmiotem danej Umowy lub danej dostawy jest partia co najmniej 100 sztuk Towarów tego samego rodzaju (np. ciężarków), z których tylko część jest wadliwa, Kupujący dokona na swój koszt losowego sprawdzenia co najmniej 10% Towarów z tej partii; jeżeli co najmniej 50 % z nich będzie wadliwych, Kupujący będzie uprawniony do złożenia reklamacji w odniesieniu do całej partii Towarów. W przeciwnym razie Kupujący będzie uprawniony do złożenia reklamacji tylko w odniesieniu do tej części Towarów, która jest wadliwa (a koszty związane z oddzieleniem Towarów wadliwych od niewadliwych ponosi Kupujący);
- obowiązek dostarczenia Towaru Sprzedawcy nie obejmuje Towarów podlegających montażowi, po ich zamontowaniu – w odniesieniu do nich naprawy gwarancyjne dokonywane są w miejscu zamontowania Towaru;
- niezgodność numerów seryjnych reklamowanego Towaru z numerami wynikającymi z dokumentów sprzedaży (np. protokołu przekazania, umowy sprzedaży, faktury VAT) lub brak możliwości ustalenia numerów seryjnych reklamowanego Towaru stanowią podstawy odmowy rozpatrzenia reklamacji;
- reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia od dnia zgłoszenia, a w sytuacjach opisanych w lit. i) – od dnia wywiązania się przez Kupującego z obowiązków tam wskazanych; w przypadku gdyby rozpatrzenie reklamacji okazało się w tym terminie niemożliwe, Sprzedawca poinformuje Kupującego i rozpatrzy reklamację w możliwie krótkim terminie;
- w ramach gwarancji obejmującej Towar Sprzedawca zobowiązany jest do nieodpłatnego usunięcia wady fizycznej Towaru lub do dostarczenia Towaru wolnego od wad (według wyboru Sprzedawcy);
- w ramach gwarancji obejmującej usługę serwisową, o której mowa w ust. 2, Sprzedawca zobowiązany jest do nieodpłatnego usunięcia nieprawidłowości lub ponownego wykonania usługi (według wyboru Sprzedawcy).
- W przypadku, gdy reklamacja okaże się nieuzasadniona, w tym w szczególności, gdy uszkodzenie Towaru nastąpiło z winy Kupującego, wszelkie koszty związane z procedurą reklamacyjną (w tym w szczególności koszty transportu Towaru) zobowiązany jest pokryć Kupujący.
- Warunki gwarancji udzielanej przez Sprzedawcę na taśmy przenośnikowe i na usługi serwisowe taśm przenośnikowych określają odrębne dokumenty.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest w całości wyłączona.
Art. 8. Odpowiedzialność Sprzedawcy
Z wyłączeniem przypadków winy umyślnej, odpowiedzialność Sprzedawcy za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy (w tym w szczególności zobowiązań Sprzedawcy wynikających z udzielonej gwarancji) obejmuje jedynie rzeczywiste straty poniesione przez Kupującego, z wyłączeniem utraconych przez niego korzyści.
Art. 9. Postanowienia dotyczące Umów z Konsumentami i Kupującymi podlegającymi ochronie konsumenckiej
- Postanowienia niniejszego artykułu stosuje się wyłącznie do Umów z Konsumentami i Kupującymi podlegającymi ochronie konsumenckiej.
- W odniesieniu do Umów zawieranych z Konsumentami i Kupującymi podlegającymi ochronie konsumenckiej, Ogólne Warunki mają zastosowanie w zakresie, w jakim ich postanowienia nie naruszają bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa mających zastosowanie do tych Kupujących.
- Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa:
- Konsument oraz Kupujący podlegający ochronie konsumenckiej, który zawarł Umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni od otrzymania Towaru odstąpić od niej bez podawania przyczyny, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Jeżeli Umowa została zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa podczas nieumówionej wizyty przedstawiciela handlowego Sprzedawcy u Kupującego, termin do odstąpienia od umowy wynosi 30 dni.
- Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na formularzu, którego wzór został załączony do Ogólnych Warunków.
- Do zachowania terminu do odstąpienia od Umowy wystarczy przed jego upływem wysłać oświadczenie o odstąpieniu:
- na piśmie na adres Sprzedawcy: TIP – TOPOL sp. z o.o., ul. Kostrzyńska 33, 62-010 Pobiedziska lub
- e-mailem na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy: tiptopol@tiptopol.pl (w takim przypadku Sprzedawca niezwłocznie prześle Kupującemu potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu; potwierdzenie zostanie przesłane na adres poczty elektronicznej, z którego zostało przesłane oświadczenie o odstąpieniu).
- Sprzedawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy zwróci Kupującemu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dowodu jego odesłania. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu.
- Kupujący ma obowiązek w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy zwrócić Towar Sprzedawcy na adres: TIP – TOPOL sp. z o.o., ul. Kostrzyńska 33, 62-010 Pobiedziska. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Koszty zwrotu Towaru ponosi Kupujący.
- W razie odstąpienia od Umowy, Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Do Umów zawieranych przez Sprzedawcę z Konsumentami lub Kupującymi podlegającymi ochronie konsumenckiej:
- nie stosuje się postanowień: art. 4 ust. 8 - 9, art. 6 ust. 8, 12, 13, art. 7 ust. 4, art. 8, art. 10 ust. 2 Ogólnych Warunków.
- 6 ust. 6 Ogólnych Warunków stosuje się w brzmieniu: „Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie spowodowane siłą wyższą.”
- 6 ust. 10 Ogólnych Warunków stosuje się w brzmieniu: „Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy w przypadku, gdy Kupujący nie odbierze Towaru w wyznaczonym przez Sprzedawcę dodatkowym jednomiesięcznym terminie liczonym od dnia doręczenia wezwania Kupującemu.”
- 7 ust. 6 Ogólnych Warunków stosuje się w brzmieniu: „W przypadku braku zgodności Towaru z Umową Kupującemu z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt Sprzedawcy. Udzielona gwarancja nie ma wpływu na te środki.”
- Do Umów zawieranych przez Sprzedawcę z Konsumentami 7 ust. 3 lit. m) Ogólnych Warunków stosuje się w brzmieniu: „reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni roboczych od dnia od dnia zgłoszenia, a w sytuacjach opisanych w lit. i) – od dnia wywiązania się przez Kupującego z obowiązków tam wskazanych.”
- Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów z Konsumentami.
Art. 10. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w Umowie i Ogólnych Warunkach stosuje się prawo polskie, w tym w szczególności postanowienia Kodeksu Cywilnego. Do Ogólnych Warunków oraz Umowy nie stosuje się Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów z dnia 11.04.1980 roku (tzw. Konwencji Wiedeńskiej).
- Wszelkie spory pozostające w związku z Umową podlegają rozstrzygnięciu przez Sąd powszechny miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Nieważność lub bezskuteczność któregokolwiek z postanowień Ogólnych Warunków nie narusza ważności lub skuteczności innych postanowień Ogólnych Warunków. W takim wypadku zamiast nieważnych lub bezskutecznych postanowień Ogólnych Warunków znajdują zastosowanie odpowiednie przepisy prawa.
- Kupujący nie jest uprawniony do przenoszenia jakichkolwiek praw wynikających z Umowy na jakikolwiek podmiot trzeci bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy.
- W związku z zawarciem i realizacją Umów Sprzedawca przetwarza dane osobowe Kupujących i ich personelu. Szczegółowa informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę jest dostępna na stronie internetowej Sprzedawcy (https://tiptopol.pl/pl/obowiazek-informacyjny).
- Strony zobowiązane są do zachowania poufności w odniesieniu do treści i warunków Umowy oraz negocjacji i ustaleń Stron poprzedzających jej zawarcie.
- Aktualna treść Ogólnych Warunków jest dostępna:
- na stronie internetowej Sprzedawcy (https://tiptopol.pl/pl/ogolne-warunki-sprzedazy); Ogólne Warunki można utrwalić, pozyskać, przechowywać i odtwarzać w każdym czasie, poprzez wydrukowanie lub pobranie w formacie PDF ze strony internetowej Sprzedawcy i zapisanie w pamięci komputera lub innego odpowiedniego nośnika danych.
- w siedzibie i pozostałych placówkach Sprzedawcy oraz u przedstawicieli handlowych Sprzedawcy.
- Na wniosek Kupującego Ogólne Warunki zostaną mu niezwłocznie przesłane na wskazany adres w formie pisemnej lub mailowej. Wniosek można złożyć na piśmie na adres Sprzedawcy (TIP – TOPOL sp. z o.o., ul. Kostrzyńska 33, 62-010 Pobiedziska) lub e-mailem na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy: tiptopol@tiptopol.pl
- Niniejsze Ogólne Warunki stosuje się od dnia 5 stycznia 2023 roku. Poprzednie wersje Ogólnych Warunków są udostępniane Kupującym w sposób wskazany w ust. 8.
Załącznik do Ogólnych Warunków:
Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży towaru zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przez konsumenta lub jednoosobowego przedsiębiorcę podlegającego ochronie konsumenckiej
- Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku woli odstąpienia od umowy.
- Prawo odstąpienia dotyczy wyłącznie umów zawartych na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.
- Prawo odstąpienia przysługuje wyłącznie konsumentowi* i jednoosobowemu przedsiębiorcy podlegającemu na mocy odrębnych przepisów ochronie konsumenckiej**
__________, dnia __________ roku
__________________________________
__________________________________
(imię, nazwisko i adres Kupującego)
TIP-TOPOL SP. Z O.O.
UL. KOSTRZYŃSKA 33
62-010 POBIEDZISKA
e-mail:tiptopol@tipopol.pl
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ LUB POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORSTWA
PRZEZ KONSUMENTA* LUB JEDNOOSOBOWEGO PRZEDSIĘBIORCĘ PODLEGAJĄCEGO OCHRONIE KONSUMENCKIEJ**
Oświadczam, że na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta odstępuję od zawartej przeze mnie z TIP-TOPOL sp. z o.o. umowy sprzedaży następujących towarów ___________________________________________________________
Data odbioru towaru/ów: ___________________________
_________________________
podpis Kupującego
* konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
** jednoosobowy przedsiębiorca podlegający ochronie konsumenckiej - osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.