Co to jest masa uszczelniająca TYRE AND TUBE MOUTNIG COMPOUND i w czym pomaga w serwisie wulkanizacyjnym?

Masa uszczelniająca Tyre Compound to gęsta mazista substancja, która ma za zadanie uszczelnić przestrzeń między oponą na rantem felgi. Bardzo często na przykład w wyniku złego składowania opony dochodzi do jej deformacji, która utrudnia potem skuteczne napompowanie koła. Masa Tyre Compoud stosuje się właśnie w takich wypadkach tylko w oponach bezdętkowych.

 

Zasada działania masy uszczelniające Tyre Compoud

Masa plastyczna Tyre Compoud jest gęsta, mazista, z zauważalną strukturą, która poddaje się łatwo uciskowi i rozprowadzeniu. W kolorze brązowo-żywiczna pozwana na łatwe rozprowadzenie na rancie opony przez napompowaniem koła.

Jej zadaniem jest wypełnienie przestrzeni i zabezpieczenie ewentualnych odkształceń opony przez przepuszczaniem powietrza. Często jest stosowana w dużych oponach bezdętkowych takich jak opony OTR ale także do opon motocyklowych, osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusowych, rolniczych, wielkogabarytowych.

Jej działanie polega na wypełnieniu przestrzeni między samą oponą na rantem felgi, na którym opona jest montowana. Co ważne nie masa uszczelniająca nie jest pastą montażową. Nie służy do montażu, ani go nie ułatwia. Jej działanie można porównać do pierścieni uszczelniających ale w wersji chemicznej.

 

Czy stosowanie masy uszczelniającej jest bezpieczne dla opony?

Tak, stosowanie pasty uszczelniającej Tyre Compoud jest zupełnie bezpieczne dla opony i gumy w oponie. Chemiczny skład masy jest neutralny i nie wchodzi w żadną reakcję chemiczną z gumą ani ze stopami metalu. Ponieważ masa uszczelniająca długo schnie, zostawia na oponie, nawet po wytarciu mokre tłuste ślady. Nie ma konieczności dokładnego oczyszczania z nich opony, nie wpłyną one ani na starzenie się gumy ani na jej właściwości.

 

Jak stosować masę uszczelniającą?

Zauważywszy odkształcenie opony po nałożeniu opony na felgę, ale przed pompowane koła rozprowadza się masę ręcznie (ręka powinna być chroniona rękawicą). Warstwa masy rozprowadzonej może być dość gruba, powstały nadmiar będzie można po napompowaniu zgarnąć z powrotem do wiaderka z masą i użyć ponownie. Po nałożeniu masy należy napompować oponę sprawdzając czy nie ma żadnych przedmuchów między oponą na felgą. Jeżeli takie się pojawią należy w danym miejscu zwiększyć grubość masy.

Nadmiar masy, jak wspomniano należy zebrać uważając aby nie zanieczyścić go zabrudzeniami z opony i odłożyć do pudełka. Resztę masy należy szmatką zetrzeć z opony. Nie należy niepokoić się tłustym śladem widocznym na oponie po użyciu masy.

 

Jak przechowywać masę Tyre Compoud?

Przechowywanie masy plastycznej Tyre Compoud jest bardzo istotne ponieważ jej producent niemiecka firma Rema TIP TOP deklaruje aż 10 letni okres ważności. Aby jednak było to możliwe istotne jest właściwe przechowywanie:

  1. Masę należy przechowywać tylko w oryginalnym opakowaniu, którym jest wiaderko z zamknięciem
  2. Należy zamykać pokrywę wiaderka po każdorazowym użyciu masy pilnując aby wszystkie punkty styku pokrywy z wiaderkiem były dociśnięte (aż do usłyszenia charakterystycznego pyknięcia)
  3. Masa w wiaderku powinna być zabezpieczona dołączoną, oryginalną folią. Należy szczelnie przykryć folią pozostałą część masy kontrolując aby folia przylegała na całej powierzchni i szczelnie chroniła masę
  4. W przypadku odłożenia do pudełka nadmiarowej części masy uszczelniającej należy dodać ją do reszty masy uważając aby nie dostały się do niej zabrudzenia z opony.

 Stosowanie plastycznego pierścienia doszczelniającego TYRE AND TUBE MOUTNIG COMPOUND to wygodny sposób na pewne pompowanie kół, w których z różnych względów powstają szczeliny między oponą a felgą.

Polecany produkt