Najlepszy klej do opon - jaki wybrać? | Porady TIPTOPOL
Najmocniejszy klej - jaki wybrać?
Kleje do opon często są tematem dyskusji na szkoleniach z klientami – część wulkanizatorów upraszcza sprawę uważając, że łatę można przykleić na dowolny klej. Otóż nie można. Wulkanizacja opony jest procesem wiązania chemicznego między materiałem (np. łatą, kołkiem) a płynem wulkanizacyjnym (klejem) i ta reakcja nastąpi tylko gdy odpowiednie elementy zostaną ze sobą połączone. Do naprawy dętkowych stosuje się kleje wulkanizacyjne do dętek, do naprawy opon – odpowiednie kleje do opon . Producenci ułatwiają wulkanizatorom życie wyraźnie różnicując te produkty.
Do naprawy opon w przypadku materiałów REMA TIP TOP mamy do wyboru klej MTR SOLUTION.
Klej do opon samochodowych
Klej do opon SPECJAL CEMENT BL ma charakterystyczny niebieski kolor, podobnie jak kolor materiałów do naprawy opon (kołki Minicombi, kołki Remastem, łatki UP, wkłady do opon radialnych wszystkich typów oraz wkłady do opon diagonalnych). Jego wybór ma być więc intuicyjny. Jest klejem aplikowanym na oszorstkowaną i oczyszczoną wewnętrzną warstwę butylową opony w trakcie wykonywania napraw opon, a jego zastosowanie zapewnia doskonałą siłę wiązania w połączeniu z niebieską warstwą wiążącą we wszystkich wymienionych wyżej materiałach. Dla wygody wulkanizatorów oferowany jest w różnych pojemnościach – w tubkach od 4g do 70g oraz w puszkach 225g, 650g i 4kg. Stosuje się go zarówno do napraw na zimno jak i na gorąco. Należy pamiętać, że klej SPECIAL CEMENT BL w puszcze jeśli zaschnie, można rozcieńczać wyłącznie poprzez dolanie świeżego kleju tego typu do puszki – nie wolno stosować żadnych rozpuszczalników ani innych preparatów.
Drugim rodzajem kleju stosowanym przy naprawie opon w technologii Rema Tip Top jest klej MTR SOLUTION. Jest również klejem aplikowanym na oszorstkowaną i oczyszczoną wewnętrzną warstwę butylową opony w trakcie wykonywania napraw opon w systemie REMA TIP TOP, ale przeznaczony jest do stosowania z mieszanką gumową MTR (RUBBER MTR) w trakcie wulkanizacji na gorąco (czyli w temperaturze min 100st C). Klej do opon ma barwę czarną podobnie jak mieszanki gumowe, z którymi ma być stasowany, np: zobacz produkt.