6 NAJCZĘSTSZYCH BŁĘDÓW POPEŁNIANYCH PRZY NAPRAWIE OPON KOŁKAMI MINICOMBI
-
Próba naprawy przebicia opony o zbyt dużym kącie nachylenia
Kołki Minicombi pozwalają naprawiać przebicia, których kat wynosi 90°±15°. Kat ten jest wyraźnie ograniczony ze względu na to, ze kołki Minicombi stanowią zintegrowany materiał składający się z korpusu gumowego do wypełnienia kanału i łatki gumowej do uszczelnienia opony.
Naprawa zbyt blisko barków opony
Naprawa kołkiem Minicombi jest możliwa tylko w obszarze czoła opony. Nie-dopuszczalne jest używanie kołka w obszarach bliskich, barku jak i również na boku opony. Ważne, aby zwracać uwagę na fakt, ze im większy jest współczynnik prędkości opony, tym mniejszy jest zakres powierzchni czoła opony, który może podlegać naprawie kołkiem Minicombi.
Pomijanie indeksów prędkości opony
Kołki A3 możemy stosować do opon o maksymalnym współczynniku prędkości ZR. Warto zaznaczyć, ze kołki Minicombi A4,5 i_A6 można stosować do naprawy opon, samochodów osobowych, których klasa prędkości nie przekracza wskaźnika prędkości V, tj. 240 km/h.
Nadmierny pospiech
Dopiero gdy wnętrze opony jest czyste, a powierzchnia szorstkowatą, należy przystąpić do smarowania miejsca naprawy płynem do wulkanizacji. Czas schnięcia zależy od warunków panujących w warsztacie, tj. temperatury i cyrkulacji powietrza oraz jego wilgotności. Najpewniejszy sposób to kontrola grzbietem palca. Moment tzw. lepkości kontaktowej jest optymalny do wprowadzenia kołka w otwór.
Brak dbałości o szczegóły
Bezpośrednio przed wprowadzeniem kołka w otwór uszkodzenia, konieczne jest wprowadzenie niewielkiej ilości kleju SPECIAL CEMENT BL w celu ułatwienia przeciągnięcia korpusu przez otwór. Aplikacja powinna odbyć się od wewnętrznej strony opony. Przeciągniecie kołka przez otwór w oponie, następuje poprzez pochwycenie kombinerkami za jego gumowa końcówkę i przeciągniecie do momentu uzyskania minimalnego zagłębienia w środku talerzyka, które po zwolnieniu naprężenia powinno zniknąć.
Brak frezowania
Każde uszkodzenie musi być frezowane. Czynność ta usuwa pozostałości gumy oraz kordu stalowego jednocześnie kalibrując otwór i przygotowując go do odsadzenia kołka. Uwaga: w pierwszej kolejności otwór frezujemy od środka a dopiero potem od zewnątrz.