Naprawa opony motocyklowej krok po kroku
Jakie uszkodzenia w oponie motocyklowej można zakwalifikować do naprawy? REMA TIP-TOP, producent zestawów naprawczych, podkreśla, że przebicia gwoździowe można naprawić tylko i wyłącznie w ściśle określonej strefie bieżnika tej opony za pomocą kołka minicombi.
- Przed wykonaniem naprawy wnikliwie przyjrzyj się oponie i oceń, czy opona nadaje się do naprawy. Uwaga! Jeśli opona była stosowana na lekko zaniżonym ciśnieniu, zmiany zmęczeniowe mogą być niewidoczne.
- Jeśli uszkodzenie opony ma kąt większy niż 15 stopni, ilość uszkodzonych nitek osnowy karkasu opony motocyklowej jest znaczna, co nie pozwala na naprawę opony i wyłącza ją z eksploatacji.
Jak wyznaczyć strefę, która podlega naprawie?
- Jeśli stan techniczny opony oceniasz jako właściwy, wyznacz oś symetrii bieżnika.
- Wyznacz 70% powierzchni bieżnika części stycznej do nawierzchni. Dokonaj działania arytmetycznego, które procentowo podzieli oponę na milimetry w rzucie prostopadłym. Na tej podstawie określ obszar naprawy. Jeśli uszkodzenie znajduje się w obrębie wyznaczonego obszaru, opona nadaje się do naprawy.
Stosowanie kołków minicombi REMA TIP-TOP przy naprawie opon motocyklowych jest rekomendowane przez TÜV w niezależnej opinii. Opona naprawiona niniejszą metodą spełnia wymogi bezpieczeństwa stawiane w regulaminach dopuszczających opony do użytkowania.
Obejrzyj instruktaż krok po kroku