Jakie uszkodzenia w oponie motocyklowej można zakwalifikować do naprawy? REMA TIP-TOP, producent zestawów naprawczych, podkreśla, że przebicia gwoździowe można naprawić tylko i wyłącznie w ściśle określonej strefie bieżnika tej opony za pomocą kołka minicombi.

  1. Przed wykonaniem naprawy wnikliwie przyjrzyj się oponie i oceń, czy opona nadaje się do naprawy. Uwaga! Jeśli opona była stosowana na lekko zaniżonym ciśnieniu, zmiany zmęczeniowe mogą być niewidoczne.
  2. Jeśli uszkodzenie opony ma kąt większy niż 15 stopni, ilość uszkodzonych nitek osnowy karkasu opony motocyklowej jest znaczna, co nie pozwala na naprawę opony i wyłącza ją z eksploatacji.

Jak wyznaczyć strefę, która podlega naprawie?

  1. Jeśli stan techniczny opony oceniasz jako właściwy, wyznacz oś symetrii bieżnika.
  2. Wyznacz 70% powierzchni bieżnika części stycznej do nawierzchni. Dokonaj działania arytmetycznego, które procentowo podzieli oponę na milimetry w rzucie prostopadłym. Na tej podstawie określ obszar naprawy. Jeśli uszkodzenie znajduje się w obrębie wyznaczonego obszaru, opona nadaje się do naprawy.

Stosowanie kołków minicombi REMA TIP-TOP przy naprawie opon motocyklowych jest rekomendowane przez TÜV w niezależnej opinii. Opona naprawiona niniejszą metodą spełnia wymogi bezpieczeństwa stawiane w regulaminach dopuszczających opony do użytkowania.

 

Obejrzyj instruktaż krok po kroku